Tropical Sun Tours

Podróże jakich oczekujesz

Artykuły Dominikana

Dominikańskie Bayahibe

Dominikańskie Bayahibe - wrażenia z pobytu, port, Tropical Sun ToursWrażenia z pobytuW tym roku postanowiliśmy ponownie wybrać się na wczasy w tropiki. Kością niezgody długo pozostawał wybór kraju, jednak ostatecznie padło na Dominikanę.

To jednak nie koniec, bo trzeba było jeszcze wybrać sensowną lokalizację. Tym razem okazaliśmy się zgodni – szukaliśmy miejsca trochę innego niż te, w których bywaliśmy zazwyczaj. Nieco bardziej spokojnego, kameralnego, o ile można tym słowem określić kurort. I tak znaleźliśmy Bayahibe.

Ta niewielka miejscowość przez wielu turystów jest traktowana bardziej jak przystanek niż docelowe miejsce pobytu. Przystanek w drodze dokąd? Na Saonę – to właśnie ta wyspa jest jednym z najbardziej pożądanych i najchętniej odwiedzanych przez wczasowiczów miejsc na Dominikanie. Z Bayahibe codziennie wyruszają rejsy w jej kierunku. Wielu turystów zabawia tutaj zatem jakiś czas w oczekiwaniu na łódź; stosunkowo rzadko zostaje się tu na dłużej.

Warto bowiem pamiętać, że 100 km stąd znajduje się też inny słynny region, czyli Punta Cana. To właśnie tam gromadzi się najwięcej przyjezdnych. My jednak czuliśmy już przesyt dużych kurortów i mieliśmy nadzieję zaznać w Bayahibe nieco spokojniejszej, cichszej atmosfery, ale jednocześnie poczuć prawdziwe piękno Dominikany. Cóż – nie rozczarowaliśmy się!

Coś więcej niż przystanek w drodze na Saonę

Bayahibe powstała w XIX wieku i początkowo była jedynie małą wioską rybacką. Jej doskonała lokalizacja, która uczyniła z niej bazę wypadową na wyspę Saona, sprawiła, że turyści zaczęli się tu gromadzić, co sprzyjało rozwijaniu się biznesów. My zatrzymaliśmy się w stosunkowo niewielkim, ale uroczym ośrodku Iberostar Hacienda Dominicus. Hotele w Bayahibe są zresztą tylko właśnie takie. Nie zastaniecie tu wysokich gmachów, za to z łatwością traficie na piękne domy wypoczynkowe z ogrodami palmowymi i basenami.

Tym, co nas zachwyciło najbardziej, była jednak spokojna okolica. Dominikana oferuje podobno wiele takich miejsc, trzeba po prostu dobrze poszukać. Nam się udało i pobyt w Bayahibe należał do zdecydowanie najprzyjemniejszych, odkąd spędzamy wczasy w ciepłych krajach. Piaszczyste plaże i lazurowa woda niby takie same jak wszędzie na Karaibach, a jednak sielski klimat robi swoje i pozwala zrelaksować się na dobre. Spokojne wakacje na Dominikanie urozmaiciliśmy sobie wizytą w pobliskim Parque Nacional del Este, pełnym egzotycznych gatunków roślin. Przed takim wypadem warto być wypoczętym, bo park jest naprawdę rozległy!

Dominikańskie Bayahibe - wrażenia z pobytu, Iberostar Hacienda Dominicus, Tropical Sun Tours

Spokojny dominikański kurort nad Morzem Karaibskim

Wakacje w Bayahibe okazały się tym, czego potrzebowaliśmy. Beztroska, rajska atmosfera nigdy nam się nie znudzi i zapewne będziemy tu powracać. Miejsce to polecamy szczególnie tym z Was, którzy lepiej czują się w bardziej kameralnych warunkach i nie szukają głośnych rozrywek. I nie zapominajmy o jednym – wyspa Saona. Wycieczka na nią to świetny pomysł na urozmaicenie pobytu. I nie trzeba daleko szukać – po prostu: wsiadasz, płyniesz, podziwiasz!