Tropical Sun Tours

Podróże jakich oczekujesz

Artykuły Dominikana

Santo Domingo – jak zwiedzać stolicę Dominikany

Co robić, jeśli znudzi ci się plażowanie, spacery wśród palm i hotelowe atrakcje? Najlepiej wybrać się na wycieczkę. A skoro na wycieczkę, to gdzie? Na przykład do stolicy.

Santo Domingo, stolica Dominikany, to miasto symboliczne. Cztery lata po odkryciu Ameryki przez Krzysztofa Kolumba na wyprawę wyruszył jego brat, Bartolomeo, aby eksplorować i zasiedlać Nowy Świat. To właśnie w tym miejscu zatrzymał się z zamiarem założenia pierwszej europejskiej osady. Nie trzeba było długo czekać, by stała się ona główną bazą wypadową umożliwiającą podbój kolejnych indiańskich terytoriów. Kilka wieków później po ziemi Santo Domingo stąpają tysiące turystów, którzy przebywając na egzotycznych wczasach, nabrali ochoty na zwiedzanie Dominikany. A my wraz z nimi.

Santo DomingoSanto Domingo – jak zwiedzać stolicę Dominikany, Tropical Sun Tours

Santo Domingo – jak zwiedzać stolicę Dominikany, Tropical Sun Tours

Przedsmak wrażeń

Zanim zanurzyliśmy się w miejskim klimacie Santo Domingo, zahaczyliśmy jeszcze o pewne urocze miejsce, będące dziełem natury. Ogromna jaskinia Tres Ojos (hiszp. „troje oczu”) nosi tę nazwę nieprzypadkowo. Znajdują się tam trzy krystalicznie czyste, słodkowodne jeziorka, a kawałek od nich, spomiędzy wapiennych ścian, wyłania się jeszcze jedno. Do tego ostatniego dopłynęliśmy tratwą. Było przepięknie. Ale to miał być tylko przedsmak atrakcji, jakie czekały nas tego dnia.

Jaskinia Tres OjosJaskinia Tres Ojos, Dominikana, Tropical Sun Tours

Jaskinia Tres Ojos, Dominikana, Tropical Sun Tours

Wycieczka po Santo Domingo – najciekawsze miejsca

Kolejnym punktem na naszej wycieczkowej trasie było mauzoleum Krzysztofa Kolumba – Faro a Colon.  To monumentalna, bardzo okazała budowla z XX wieku, w której sercu znajduje się grób wielkiego odkrywcy. Miejsce wyjątkowe, w którym nie spędzicie jednak wiele czasu – warto więc odwiedzić je po drodze. Następnie udaliśmy się wreszcie na Stare Miasto, a dokładniej do Dzielnicy Kolonialnej (Zona Colonial). Tamtejsza starówka należy do najpiękniejszych w całej Ameryce Łacińskiej, a jej wyjątkowa, XVI-wieczna zabudowa widnieje na liście Narodowego Dziedzictwa UNESCO. Mieliśmy okazję przespacerować się pierwszą ulicą miejską, Calle Las Damas, podziwiać okazałą katedrę Santa Maria la Menor, a także odwiedzić muzeum poświęcone epoce konkwistadorów. Znajduje się ono w dawnej siedzibie gubernatorskiej, zwanej Casa Real. Te i inne atrakcje (oraz przepyszna lokalna kawa!) sprawiają, że Dzielnica Kolonialna to zdecydowany must see na mapie Santo Domingo i Dominikany w ogóle.

Mauzoleum Krzysztofa Kolumba – Faro a Colon, Dominikana, Santo Domingo, Tropical Sun Tours

Zona Colonial, Dominikana, Tropical Sun Tours

Zwiedzanie Santo Domingo zakończyliśmy na świetnie zachowanej rezydencji Diego Kolumba, syna słynnego odkrywcy. Zmęczeni całodniowym przemieszczaniem się, ale oczarowani atmosferą dominikańskiej stolicy, wróciliśmy do hotelu w Punta Cana. Nasza turystyczna przygoda odbyła się dzięki Tropical Sun Tours, które organizuje atrakcyjne tematycznie wycieczki na Dominikanie dla Polaków. My nie żałowaliśmy!